Topowe serwisy handlowe

Dynamika rynku e-commerce w Polsce jest ogromna. Rok 2017 zapisał się w historii jako rok bardzo wysokich wzrostów w branży e-commerce. Prognozy na rok 2018 są także doskonałe. E-commerce zaliczana jest do najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Prezentujemy 5 topowych platform handlowych, które doskonale wykorzystały fazę bumu w sprzedaży internetowej.

 

Popularne serwisy handlowe

Wzrost nasycenia urządzeniami mobilnymi, postępująca cyfryzacja oraz zmiana nawyków konsumentów zdecydowanie sprzyjają handlowi elektronicznemu. Jest to więc szansa zarówno dla dużych gigantów rynkowych, jak i małych lokalnych firm. Poniżej prezentujemy zestawienie 5 serwisów handlowych, o których z pewnością nie raz słyszałeś. Wskazujemy na główną specyfikę poszczególnych platform, a także oceniamy ogólną użyteczność platformy dla Internauty. Dynamika e-commerce wymusiła na właścicielach serwisów internetowych dokonywanie regularnych udoskonaleń. Ich braki sprawiają, że niektóre serwisy tracą zaufanie ze strony użytkowników, co w konsekwencji powoduje odejście użytkowników do innego serwisu.

1. Aliexpress

Platforma Aliexpress to chińska platforma zakupowa, na której możesz kupić niemal wszystkie produkty „made in china”. Zabawki, ubrania, biżuteria, sprzęt RTV i AGD, elektronika, pojazdy, elementy wyposażenia mieszkania… znajdziesz tutaj wszystko, czego dusza zapragnie.

Na sukces platformy w dużym stopniu miała wpływ przyjęta strategia  darmowej przesyłki niezależnie od miejsca zamieszkania. Dzięki temu, zamawiając produkt z Chin nie musimy obawiać się wysokich kosztów przesyłki. A same produkty możemy kupić w bardzo atrakcyjnych cenach.

 

Czy jednak zawsze opłaca się kupować produkt na Aliexpress? Z pewnością nie. Sprowadzając produkt z Chin musimy pamiętać o konieczności zapłaty cła. Początkowo chińscy sprzedawcy „oszukiwali” regulacje podatkowe zaniżając wartość produktu w dokumentach przewozowych lub wpisując podpis „prezent”. Obecnie kontrola celna przeprowadzana jest zdecydowanie częściej niż jeszcze kilka lat temu. Dlatego warto przekalkulować sobie cenę konkretnego produktu dodając należne narzuty celne.

 

Jednak największym ograniczeniem przy zakupach na Aliexpress jest czas dostawy, który w przypadku wyboru darmowej dostawy może wynosić nawet kilka miesięcy. A doskonale wiemy, że nie zawsze możemy czekać tak długo na potrzebny produkt. Jeżeli chcemy mieć gwarancję, że zamówione towary zostaną dostarczone w krótkim czasie, warto rozważyć zakup na krajowej platformie handlowej.

 

2. Allegro

Ta najbardziej popularna wyszukiwarka produktów i portal aukcyjny osiąga imponujące wyniki sprzedażowe. Udział Allegro w polskim rynku e-commerce wynosi ponad 40%. Przemyślana strategia rozwoju serwisu oraz bardzo precyzyjnie zaplanowane strategia reinwestowania środków pozwala umocnić doskonałą pozycję firmy na rynku. Dziennie użytkownicy serwisku Allegro mogą skorzystać z ok 60 mln ofert. Allegro na polskim rynku to nie tylko platforma handlowa, ale także wyszukiwarka ofert. Platforma jest doskonale znana polskim internautom. O Allegro słyszał pewnie każdy użytkownik internetu w Polsce, a większość nie raz dokonała zakupu lub wystawiła produkt na Allegro.

 

3. Amazon

Amerykański serwis handlowy Amazon to największy na świecie sklep internetowy. Na polski rynek firma weszła stosunkowo niedawno. Ogromną zaletą Amazona jest bardzo szeroka oferta produktów, w których mogą przebierać użytkownicy. Aby zachęcić Polaków do korzystania z serwisu, Amazon oferuje darmową dostawę do Polski w przypadku zakupów przekraczających wartość 39 euro. Amazon to jednak dużo więcej niż tylko serwis handlowy. Firma rozwija się także na innych obszarach m.in. dostawca rozwiązań w chmurze, usługi wideo, itp. Rozwój serwisu Amazon na polskim rynku jest bacznie obserwowany przez wszystkich większych graczy e-commerce w naszym kraju.

 

4. Lampoteka

Lampoteka to zdecydowanie jedna z większych polskich platform sprzedażowych wyspecjalizowana w asortymencie lamp i oświetlenia. Na stronie serwisu znajdziemy tysiące produktów przeznaczonych do sprzedaży. Rejestracja w serwisie jest bezpłatna. Użytkownicy mogą wygodnie i bezpłatnie robić zakupy na platformie, wybierając spośród ogromnej liczby produktów dostępnych w kategoriach:

  • lampy
  • oświetlenie techniczne
  • wentylatory
  • dekoracje do domu

 

Platforma sprzedażowa Shopon to nie tylko serwis zakupowy. Poza dużym wyborem produktów, w serwisie znajdziemy także możliwość usługi wypożyczenia sprzętu. Opcja taka dostępna jest w części serwisu - wypożyczalnia. Jest to więc doskonałe miejsce zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, którzy nie chcą inwestować w zakup sprzętu.

 

5. Arena

Całkiem nowoczesna i przyjazna dla użytkowników platforma handlowa. W ofercie znajdziemy tysiące produktów z kategorii:

  • Dom i ogród
  • Dziecko
  • Elektronika
  • Pielęgnacja i zdrowie
  • Moda
  • Motoryzacja
  • Sport i rozrywka

Platforma o takiej nazwie powstała w 2000 r. Niestety pierwsze lata jej działalności nie przyniosły spodziewanego efektu i w 2001 r. platforma została zamknięta. Dzisiaj pod tym samym adresem działa całkiem nowa platforma zakupowa Arena która licznymi programami lojalnościowymi zachęca do częstych zakupów internetowych.