Google AdWords - kampanie linków sponsorowanych

W dzisiejszych, swego rodzaju wirtualnych czasach istnieje wiele zasad, do których po prostu trzeba się dostosować, aby móc nadążać za następującymi zmianami. Jedna z nich jest następująca: nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz. Dzisiaj sama obecność w wirtualnej przestrzeni już nie wystarcza. Trzeba być przy tym aktywnym i na bieżąco odpowiadać na realia tego świata. Dlatego też tak ważne jest poznanie reguł marketingu internetowego. Jednym z działań, jakie są podejmowane w jego ramach jest kampanie linków sponsorowanych Google AdWords. Sprawdź jak z nich skutecznie skorzystać!

 

Czym są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane to różnego rodzaju reklamy – najczęściej są to reklamy tekstowo-graficzne, które pojawiają się w wyszukiwarce Google. Ich zastosowanie jest możliwe, dzięki skorzystaniu z zasobów Google AdWords. Tego rodzaju reklamy wyróżniają się tym, że każda z nich posiada bezpośredni link do strony, którą promuje w Internecie. Takie reklamy tworzą bardziej zorganizowane kampanie linków społecznościowych. Tak zwane kampanie PPC, czyli Pay-Per-Click są generowane na podstawie odpowiednio dobranych słów kluczowych powiązanych z działalnością danego podmiotu. Dzięki temu są one wyświetlane użytkownikowi wyszukiwarki Google w momencie, gdy wyszukuje on w zasobach Internetu któreś z użytych słów kluczowych. Najczęściej znajdują się one nad i pod wynikami wyszukiwania. W chwili, gdy użytkownik kliknie w konkretną reklamę zostanie poprowadzony do strony internetowej, która prezentuje daną ofertę.

 

Jakie są zalety reklamy AdWords?

Naprawdę warto inwestować w reklamę Google AdWords – sprawdź dlaczego:

  • Pozwala zbudować kompleksową strategię, która przyczynia się do rozwoju biznesu.

  • Sprzyja generowaniu większego ruchu na stronie internetowej.

  • Zdecydowanie zwiększa widoczność witryny w wirtualnej przestrzeni.

  • Skutkuje rozwojem firmy, który jest możliwy dzięki zdobyciu większej liczby klientów, którzy nabywają oferowane przez dany podmiot produkty i usługi.

  • Google AdWords jest skuteczna i przynosi widoczne efekty, a przy tym jej działanie jest niezwykle szybkie.

  • Łatwo jest kontrolować przebieg tego rodzaju reklamy, jak i koszty jakie trzeba w związku z nią ponieść. A co najważniejsze – płacisz za efekty takiej reklamy.

  • Różnicowanie rodzajów prezentowanych reklamach pozwala dotrzeć do grona odbiorców, na których najbardziej zależy konkretnemu podmiotowi. Dzięki temu jest to jedna z najbardziej precyzyjnych reklam.

Google AdWords pozwalają stwarzać naprawdę skuteczne kampanie linków sponsorowanych. Taki marketing internetowy jest naprawdę skuteczny. Jednak swego rodzaju alternatywą wobec takiego rodzaju działania jest skupienie się na strategii SEO. Zakłada ona korzystanie z narzędzi takich jak – optymalizacja strony za pomocą słów kluczowych, content marketing, linkbuilding, marketing szeptany oraz aktywność w social mediach.